2018/09/11

Live at Heart, eller, Vad var det som hände?

En del jobb en kommer in på får en direkt att ångra att en tackade ja. Det här var helt klart ett sådant tillfälle.
Lyckligtvis hade jag i det här fallet totalt fel och det blev ett par riktigt intressanta och utmanande dagar i Örebro.

Vill ni veta mer om just Live at Heart så rekommenderar jag deras webbsida, men väldigt kort, mängder med spelställen över hela Örebro och alla möjliga olika band, musikstilar och nationaliteter på scen. Bara det i sig gör det hela till en utmaning.


Min scen var i en ganska tight lokal med lågt i tak och publik som kommer ända in på scenen. Första tanken är att det kommer bli ett helvete att få sången att höras över trummor och stärkare. Men de gick över förväntan bra på alla sätt. Min erfarenhet av sådana här festivaler är att det kan variera rejält i kvaliteten på banden på scen. Men jag tror inte det kom upp ett enda gäng som inte kunde sin sak. Väldigt hög nivå på alla framträdanden även om alla kanske inte föll mig i smaken musikaliskt.



Mixern den här gången var Allen & Heath SQ-5, som på grund av lokalen, tråkigt nog fick bli placerad i ett hörn bakom scenen. Lyckligtvis finns det en riktigt bra app till den mixern så jag fick jobba 3 dagar med en iPad i handen och försöka hitta olika platser i lokalen där jag var så lite i vägen som möjligt.
För de var bra med folk, hela tiden. Och publiken njöt och uppskattade allt vad artisterna bjöd på. En härlig stämning hela tiden.

En annan utmaning var tiden. Jag hade 20 minuter mellan varje band att träffa, lära känna, förstå vad de behövde, rigga om och soundchecka nästa band. Men det gick att få ihop det med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar